کود مرغی گرانول چیست

با بدون دیدگاه

کود طبیعی

کود مرغی گرانوله همانند كود مرغي پلیتی دارای  مواد آلي، ازت کل، فسفر، پتاسيم وعناصر ريز مغذي (مس، منگنز، آهن و روي) می باشد.

كود مرغي داراي مقدار زيادي عناصر غذايي است و با بكارگيري آن در زمينهاي كشاورزي مي توان حاصل خيزي خاك را افزايش داد.

تعیین مقدار مصرف کود مرغی :بهترین روش در تعیین مقدار کود مرغی در هر هکتار انجام آزمون خاک می باشد. و مقدار مصرف آن با توجه به آزمون تجزیه کود مرغی و آزمون خاک زراعی تعیین با مشورت و نظر مهندسین جهاد و کشاورزی منطقه انجام می شود.

زمان و نحوه مصرف کود مرغی :در فصول مختلف سال کود مرغی را در مزارع مصرف می کنند. با مصرف آن در فصل پاییز بیشترین زمان برای تجزیه کودمرغی و آزاد سازی عناصر غذایی موجود در آن فراهم می گردد.

کود مرغی موجب اصلاح فعالیت بیولوژیکی ، کشت و کار و خواص شیمیایی خاک می شود ، سه تن کود مرغی تازه معادل 50 کیلوگرم سولفات پتاسیم ، 100 کیلو گرم سوپر فسفات تریپل و 50 تا 100 کیلوگرم اوره دارد.

کود مرغی ترکیب شیمیایی بسیار متفاوت نسبت به سایر کودهای حیوانی دارد که در کود مرغی مقادیر نسبتا زیاد اسید اوریک و سایر اوریدها وجود دارد.

شرايط نگهداري كود مرغي فله :

كود مرغي گرانوله دارای NPK  طبیعی است و موجب اصلاح فعاليت بيولوژيكي ، كشت و كار و خواص شيميائي خاك مي شود. سه تن كود مرغي تازه معادل 50 كيلوگرم سولفات پتاسيم ، 100 كيلوگرم سوپر فسفات تريپل و 50 تا 100 كيلوگرم اوره دارد. كود مرغي تركيب شيميايي بسيار متفاوت نسبت به ساير كود هاي حيواني دارد. در كود مرغي مقادير نسبتا” زياد اسيداوريك و ساير اوريدها وجود دارد.كود مرغي تازه حدود 70 درصد رطوبت دارد. كود مرغي فله بدون فرآوری نیز چنانچه به درستي نگهداري و به مزرعه منتقل و مصرف شود ،كود بسيار با ارزشي مي باشد.

براي كاهش خروج گاز امونياك و بوي تند كود مرغي و كاستن تلفات روان آب فسفر و عناصر غذايي كم مصرف ، كود مرغي را با مصرف سولفات آلومينيوم اصلاح مي كنند.

 فرآوری کود مرغی گرانوله: با استفاده ازکود مرغ گوشتی و تخمی و مرغ مادر+ گوگرد +زئولیت+ بنتونیت  + ریزمغدیهای مفید کشاورزی در کارخانه های تولیدی کشور با ترکیب مواد لازم به شکل گرانول تولید و بسته بندی می گردد.

 فواید کود مرغي گرانوله کيميا:

استريل شده با بخار و دما

افزايش ماده آلي خاک

 عاري از هرگونه بذر علف هاي هرز و عوامل بيماريزا

گرانول بودن آن ، قابل استفاده با تمام دستگاه هاي کود پاش

افزايش فعاليت ميکرو ارگانيزم هاي مفيد خاک

کيسه سه لايه کامپوزیت

 

مزایای کود مرغی گرانول:

 اصلاح فعالیت بیولوژیکی خاک

افزایش مواد آلی خاک

افزایش میکرو ارگانیزم های مفید خاک

بهبود خصوصیات فیزیکی ، شیمیایی و حاصلخیزی خاک

کم کردن جرم حجمی ظاهری و افزایش تخلخل و نفوذ پذیری خاک

تیره کردن رنگ خاک و جذب انرژی بیشتر

افزایش نگهداری آب خصوصاً در خاکهای شنی

کاهش چسبندگی خاکهای رسی

افزایش چسبندگی خاکهای شنی

 خاکPH کاهش موضعی

 بسته بندی کود مرغی گرانول: در کیسه های  25 کیلوگرمی عرضه می نمائیم.

دیدگاهی بنویسید